CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 30 July 2011

Ramadhan menjelma

Alhamdulillah.. Insha Allah esok seluruh umat islam di dunia akan menyambut ketibaan Ramadhan. Rasa seronok sangat bila Ramadhan tiba. Sekarang kitaran tahun rasa macam sekejap sangat. Tiba-tiba da Ramadhan balik. Semoga di tahun ini Ramadhan akan lebih bermakna dan lebih berisi dari tahun-tahun sebelumnya. Sejak ada en fayish aku jarang dapat menjejakkan kaki solat tarawih kat masjid/surau. Tapi tahun ni aku berazam nak solat tarawih kat surau. Memandangkan surau depan rumah aku je. Lagipun en fayish da besar dan rasanya da boleh bawak pegi surau kot. Masa dia kecik dulu takut mengganggu jemaah lain plak. Niat dihati nak bawak jugak masa dia kecik dulu tapi kesian kat dia nanti nak tido susah plak. So, tahun ni dia da besar apalagi angkut sekali la en fayish pegi surau. Hopefully dia tak mengganggu para jemaah lain. Dapat buat 8 rakaat pun ok kot. 


Bulan ni jugak adalah bulan untuk aku masak special sebagai juadah berbuka nanti. Seperti tahun-tahun sebelumnya aku akan masak juadah yang berbeza sepanjang bulan Ramadhan. Different menu untuk satu bulan. Tolak berbuka kat rumah my mom, puan mertua, Berita Harian sume dalam 20 hari aku akan masak kat rumah. hehehe...Harapan je Berita Harian nak invite berbuka tahun ni. Means, 20 menu. Wow....excited la. Tak sabar nak masak untuk en somi. Nampaknya kena semak resipi ni. Hopefully aku diberi kesihatan untuk memasak sepanjang Ramadhan ni. 

Rasanya tahun ni nak follow mana-mana tadarus al-Quran la. Rasanya banyak azam aku Ramadhan kali ini. Harap bukan hangat-hangat tahi ayam. En somi selalu cakap "ibu kalo niat nak buat apa-apa mesti sekejap je..."...hmmm tak bagi semangat langsung. Tapi kali ni akan aku buktikan. Insha Allah. Semoga Allah membuka jalan. Amin...

No comments:

Post a Comment