CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 20 June 2011

Happy Father's Day

Happy Father's Day to all bapak-bapak di seluruh Malaysia, hehehe....especially to my love, my soul, my umbrella Hubby....hehehe... En Somi sebenaqnya memang tak brapa nak suka dengan sambutan lagu ni. Dia tak berapa nak involve la sangat. Dia habaq hari-hari pun hari ibu bukan satu hari ja.. Hari bapak pun sama la. hmmm memang sangat la tak sama dengan pendirian aku. Maybe betul kita kalo sayang ibu/bapak bukan satu hari ja. Tapi tak salah kalo kita raikan ibu kita lebih kit untuk meraikan penat lelah dia membesaqkan kita. Layan makan minum kita. Pakaian kita. Tak salah kan.???? Ibu bapak mana yang tak suka kalo ada satu hari dalam kalendar yang meraikan diorang. Cer cite. ada....ada???


So sempena hari bapak ni aku n en fayish tak bagi apa-apa pun kat en somi. Kitorang wish je. Tu pun en Somi da terharu hehehe... Macam nak nangis aku tengok.  itu tipu!.. Cuma en Fayish ada buat something kat sekolah dia yang aku rasa bapak mana tak terharu.. Ni ada sikit dialog aku dengan en Fayish masa aku amik dia kat sekolah.

En Fayish : Ibu, selamat hari abah. Saya nak bagi ni kat abah.
Ibu : (.....budak-budak yang masih mentah....ibu tapi selamat hari abah....)....ooo fayish buat apa ni?
En Fayish : Ni saya buat biskut ni.
Ibu : (Pandai nye anak aku buat...boleh percaya ke ni...) Ye keeee? Pandainya, Fayish buat. (Si ibu mengiakan kata-kata anak)...
En Fayish : Ni pensel ni pun saya buat...Cantik tak ibu? Saya nak bagi abah...
Ibu : Fayish buat ni.. Pandai nye anak ibu. Cantik la..Fayish sorok nanti tunjuk kat abah pastu cakap Selamat Hari Abah ye...(Si Ibu mengajar si anak....)..
En Fayish : ok...
Ibu : Jom-jom...(kita tengok reaction abah... Tengok abah nangis terharu tak...hahah...)

Sesampainya di kereta...

En Fayish : Abah, Selamat Hari Abah...(si anak menurut cakap ibu...)
Abah yang memiliki hati kebal laksana batu : ooo terima kasih... Fayish buat apa ni?
En Fayish : Biskut... dengan pensel...
Abah yang memiliki hati kebal laksana batu : ooo sape buat biskut ni? Nampak macam sedap je.. (Nampak sangat si abah menipu sbb si abah memang tak makan Cornflakes...)
En Fayish : Cikgu Anis buat biskut pastu saya masukkan dalam bekas ni. (heheheh...akhirnya kantoi cikgu yang buat biskut...)
Abah yang memiliki hati kebal laksana batu : Nanti abah makan kat rumah nanti ye...
Ibu yang lemah lagi lembut : Abah cair rasa nak nangis la Fayish...
Abah yang memiliki hati kebal laksana batu : (...tersenyum sambil menjuihkan bibir....)
Ibu yang lemah lagi lembut : (...abah memang hati batu....)

Comel tak?
Whatever is....Si abah memang selalu kalah dengan si anak. En Somi selalu kata one day bila kita da ada anak. Anak no 1. Isteri no. 2. Takpela asalkan En Somi ngaku dia ada anak... dari dia ngaku bujang kan... hehehe... 

Sempena hari bapa ni...I want to dedicate Happy Father's Day to my Husband, Hasrul Azmal. Semoga abah sihat sentiasa dan diberkati Allah. Amin...

"

"

"

"

"

"

Terpaksa makan nak amik hati en fayish..

Hati abah da mula mencair....anak punya pasal...

Akhirnya cair dan nak nangis....tak la kebal mana pun hati tu...♥ both of u...




No comments:

Post a Comment