CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday 28 August 2011

Last Minit Shopping

Last minit punye shopping semalam en somi ajak pegi Padang Besar. Satu tempat beli belah yang jual barang murah kat Perlis. Boleh dikatakan setiap kali balik kampung destinasi ni memang tak pernah mis untuk dikunjungi. Biasanya kalo orang luar datang sini mean bukan dari negeri Perlis/Kedah/Siam sebab tempat ni sempadan Malaysia/Thailand, memang dia mentedarah mahal. Aku kalo beli mesti susah nak tawar tapi kalo en somi dan seberadiknya tawar senang plak nak dapat murah. So, note kalo nak pegi shopping sini bawaklah someone yang boleh cakap loghat utara noo...baru boleh tawaq harga murah. 

Welcome to Padang Besar
Aku sebenarnya takde apa nak beli sangat, cuma nak temankan en somi beli jeans & jersi Liverpool dia je. Adik-adik ipar aku  nak beli h/bag & tudung. Aku saje jalan cuci mata je. Tapi dalam jalan-jalan cuci mata rabak purse jugak la sebab aku telah membeli sebiji sebuah h/bag. Awalnya nak cari h/bag kat Sembonia tapi da jumpa kat sini, sauk jela. Jimat sikit. hehehe... Aku tak kisah sangat mahal ke murah ke, ada brand xde brand ke, kalo da cantik kaut je la. En somi dulu beli gak jeans kat Levis Boutique tapi sekarang ni anak lebih penting. En somi beli kat PB Boutique je la. (Padang Besar Boutique)...hehehe...Jeans anak lagi mahal dari jeans abah. 

"You'll never walk alone"...

Made in Thailand...

My 1st white h/bag....
Lepas pegi Padang Besar, kitorang singgah pulak kat Kangar. Perlis ni bandar tak besar sangat. Lebih kurang KL je. Tapi KL macam-macam ada. Kat sini takde apa sangat. Shopping Mall pun ada 1 je, The Store. Kalo nak meriah sikit shopping kena pegi Alor Setar. Tak berapa jauh sangat dari rumah en somi. Lebih kurang 45 minit. Kangar dekat sikit la lebih kurang 30 minit. Kampung en somi sempadan negeri Kedah/Perlis. So, dalam 1  masa kitorang boleh pegi 2 negeri. Hebat kan? Kat Kangar pun aku tak beli apa, kali ni lebih kepada shopping barang-barang en somi. 

Inilah satu-satunya Shopping Complex

Last-last bila dah balik baru tingat stokin en fayish tak beli. Alamak mana plak nak cari stokin ni. Dah la aku tak bawak spare. Alamak nampaknya aku kena keluar cari stokin plak. Boleh cuci mata lagi. hhahaha...

p/s : Dikesempatan ini aku nk ucapkan Selamat menyambut hari raya idulfitri kepada semua yang sudi membaca blog ini. Kalo ada la pembaca...Entah-entah follower aku tu pun tak baca...hehehe.... Maaf zahir batin. Ampun dan maaf dipinta jika ada tulisan yang menyentuh hati. Tidak terlintas, mahupun terniat untuk mengata, mengutuk mahupun mengeji. Sekadar suka-suka. Sudi-sudikan la untuk "join this site"...janganla baca je ek...







No comments:

Post a Comment