CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 24 August 2011

Kuih Raya

Tahun ni ingat nak buat kuih raya la sejenis. Sejenis cukup la. Kebetulan masa aku pergi berbuka puasa tajaan Berita Harian hari tu depa da bagi kuih 2 jenis. So tak payah la banyak-banyak sangat. Sebenarnya malas. Ada aku kesah.    Bekas kuih pun ada 6 biji je. Aku order kuih sepit 1 balang kat ofis + kuih Muruku my mom bagi + kuih popia simpul 1 balang = 6. Cukup la kan? buat pe banyak-banyak. Orang datang pun makan kuih sikit-sikit je. Pengakhirannya nanti aku suruh en somi bawak pi ofis sebab kuih tak abis-abis. So, ala kadar cukup. Asal ada jangan takde langsung. Betul x?


So, akhirnya 1 day before balik kampung. Aku telah berjaya membuat biskut badam cornflakes bercoklat. okla la tu. Ada banyak lebih so bawak la balik kg sikit. Asyik bagi puan mertua kuih tunjuk je. Sesekali buat la. Baru la ada sentimental value. Nanti mak menakan en somi mai beraya kat umah tanya, ila buat kuih yang mana satu? tak la segan sangat. Ni tahun-tahun sebelumnya malu je orang tanya. Aku jawab tak buat la tunjuk je. Haish tahun ni buat pembaharuan sikit. Okla sedap, x sedap belakang kira. Janji buat. 

Tarra....Presenting Biskut Badam Cornflakes bercoklat...


No comments:

Post a Comment