CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 13 December 2011

8 petua melayu lama (woman only)....

Just nak share something yg aku baca dalam paper hari ni yang aku kira boleh dijadikan amalan kepada yang bergelar perempuan tak kira perawan ataupun mak orang....hehehe...

1. Bangkit bersambut 
Sebelum tidur malam, duduk berlunjur dan rebahkan badan ke tilam tanpa menongkatkan badan dengan tangan. Bila nak bangkit dari tidur, lunjurkan kaki dan bangunlah tanpa menongkatkan badan dengan tangan. Cecah ibu jari kaki dengan kedua tangan. (kalo teringat masa bangun pagi tu buatlah ek, tapi kalo da terbangun tak payah la baring balik & ulang macam kita baru bangun tido plak ek)...

2. Wajah  suci
Bila bangun pagi elakkan dari mencuci muka menggunakan sebarang alat pencuci atau mengesat muka dengan tuala. Biarkan air itu kering sendiri. Jika ambil wuduk pun, tak perlulah mengelap muka dengan tuala. Ini berfaedah mengekalkan kecantikan asli wanita dan menjadikan muka bercahaya dan segar kerana pelembap asli muka tidak dibuang. (Anita Sarawak pun amik wuduk sebab tu muka dia tak berkedut, mana ada dia pakai botox pun...)

3. Ombak besar
Apabila mandi terutamanya diawal pagi, pancurkan air shower ke atas kedua-dua payudara agar sentiasa subur dan segar serta tidak mudah jatuh. Elakkan juga dari meniarap di atas lantai kerana ia akan mengendurkan payudara. (kalo takde shower macam mana ek?.....)

4. Taman semerbak
Amalkan makan makanan seperti ulam-ulaman sejak dari perawan. Nafas dan badan akan menjadi wangi. (Janganlah makan bunga ros plak ek....)

5. Lubang jarum
Latih otot penahan kencing. Kemut berulang-ulang. Jadikan amalan setiap hari. (Janganlah sampai tak kencing plak duk asyik tahan je...nanti kena batu karang plak...)

6. Bunting padi
Biasakan mengurut pangkal betis, iaitu dengan cara menekan dan memicit kawasan antara urat keting dan labu betis. Lakukan selalu kerana ini baik untuk mempertingkat prestasi kepekaan rasa apabila bersama dengan suami. (hanya sang suami yang tahu...ssshhhhh....)

Cubalah!!!!
    

No comments:

Post a Comment