CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 16 May 2011

Sehari Di Langkawi

Sebenarnya, da lama da aku balik dari bercuti. Tapi baru ni sempat nak update. Holiday yang tak dirancang. Asalnye en somi ajak balik kampung coz da hampir 7 purnama tak balik. Since balik raya tahun lepas. Tuan dan Puan Mertua je yang rajin datang sini. Kitorang da sekian lama giler tak balik. Planning nak balik raya cina, Satria kesayangan en somi plak buat hal. Merajuk gamaknya bila kitorang plan nak beli kete lain. Until sekarang pun even da ada Myvi kitorang still naik gak kete Satria takut dia tambah merajuk lagi. Finally, keputusan balik kampung terpaksa di pospone ke penghujung bulan April.

Citenye, bila da balik kampung saje je la planning dgn adik² ipar aku, ajak g Langkawi. Kononnye nak g 3 hari 2 mlm la. Aku support homestay n kete sewa. En somi support feri, makan n minyak kete. Plan punye plan last² g balik hari je. Sbb sume homestay penuh coz ramai org amik peluang cuti Labour Day g Langkawi. Tak pela balik ari pun balik ari la janji dapat pegi. Memandangkan kitorang somi isteri da lama giler tak g Langkawi. 


So, 1 May 2011 ari tu, sampai jugak hajat aku nak pegi Langkawi. Asalnya nak beli Visions je. Last² ha tengok brp bnyak aku borong kat Idaman Suri n Haji Ismail Group. Since da berumah tangga ni aku lebih interest pada pinggan² mangkuk drp benda² lain. Interest da macam orang tua kan. Maybe aku da terdedah dengan benda² mcm ni drp aku kecik lagi. Mak aku pun minat. Adik beradik aku pun sume pompuan. Sbb tu kot minat aku lebih kepada menghias, gubah bunga, beli bunga sume. Dan nsib bek aku dapat en somi yang rajin melayan karenah aku. Kejap nak ubah perabot kat sini kejap nak ubah sana. Tiap² tahun nak cat umah. Kejap kang nak pegi Nilai beli pasu la beli bunga la beli cermin la beli carpet la. hehehe. Kejap kang nak pegi Ikea la, Macy la. Ikutkan aje. Eh ni da lari tajuk ni.


Masuk balik pada tajuk asal. Kitorang gerak awal² pagi lagi dari rumah kejar feri kul 8.00 pg. Rumah mertua aku dengan Kuala Perlis 15 minit je. Dan perjalanan nek feri ke Langkawi lebih kurang 45 minit. Nek flight dr KUL ke Langkawi brp jam?  Tengok plak harga tiket mak ai mahal giler. Nape la en somi takut nek flight. Kalo tak, tak payah mabuk²kan diri nek feri. Da la mahal. Nsib bek feri dia yang bayar. Kali 6 tgk. RM 18 x 6 orang [ x 2] = RM216. Takpela janji dapat pegi kan. Seronok!! rasa nak pegi lagi, kali ni nak stay sana plak. 1 hari mana nak puas. Tengokla sorotan gambar² percutian singkat aku ni.


Feri yang kitorang naik
Tiket feri yang mahal


Barang² yang aku beli. ni campur dengan Puan mertua punye la.


Mcm biasa la hobi aku masa kat dalam feri



Geram tengok

Nice Caption

No comments:

Post a Comment