CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 6 April 2011

Di Pagi yang Larra

Syahdu je rasanya pagi ni. rasa nak nangis ada. rasa nak marah ada. nak tampar orang pun ada. nak ludah orang pun ada. hahaha.. mood tak berapa nak ok pagi ini.  moody... agaknye en somi pun pasan. dalam kete senyap sunyi. hanya kedengarah celoteh KE & SY dalam corong radio SINAR.FM. ok tu dia mukadimah pagi yang mendung ni. mendung ke? rasanya hati je yang mendung kot. tak tau mana silapnye. en somi tak buat hal pun. aku je yang lebih². ni kalo tak period mesti peknen...hehehe...panjang plak mukadimah.

actually, aku sebenarnya nak share sikit pasal kesyahduan aku last weekend (baru ari ni nak update), bila aku dengar en fayish baca al-fatihah. pada aku dalam usia 3 tahun 3 bulan. he is too young, tp da pandai. sejuk aku rasa perut aku mengandungkan dia. hopefully, 1 day dia akan jadi anak yang saaaaaaaaaangat baik, cerdik. sebagai ibu apa lagi yang aku harapkan dari anak sulong kan. bukan anak sulong je tapi sume anak-anak. cuma anak sulong adalah yang paling dinanti-nantikan. setuju tak? dalam erti kata lain harapan keluarga. 

since en fayish da ke sekolah, dia sangat membanggakan aku & en somi. betul la orang kata, anak ni ibarat kain putih. kita sebagai parents yang mencorakkan hala tuju diorang. paling aku tak boleh blah, selain dari boleh baca al-fatihah, even tak clear n fasih, dia boleh baca doa makan siap dengan terjemahan. aku pun tak hingat terjemahan doa makan. korang hingat? lastly, en fayish yang ajar ibu dia terjemahan doa makan. tak payah cite la doa-doa yang lain. doa lepas makan, doa tido. 

Gambar hiasan

sesungguhnya Ya Allah aku amat bersyukur sekali di atas pemberian ini. sadis plak tetiba. since dari kecik lagi en fayish sangat mudah untuk dijaga. even sampai sekarang. nakal tu tak yah cite la sume budak pun nakal. tapi menangis, merengek memang takde. aku harap biarla dia macam tu sampai besar pun. sekarang ni macam-macam masalah sosial kita dengar. takut rasanya bila dengar. Ya Allah kau jauhkan la anak-anak aku dari perkara-perkara yang mendatangkan kemungkaran dan perkara-perkara yang tak baik. aku akan sentiasa mendoakan yang terbaik untuk anak-anak aku. amin.

Ok tu je utk hari ni. ada keje yang sedang menanti. dokumen tender sedang memanggil² untuk di coding.  

No comments:

Post a Comment