CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 17 November 2011

Mertua vs Menantu Vol. 3..

Hari tu aku stop kat favourite menantu kan. Hari ni nak sambung pasal biras plak. Hubungan dengan biras pun  sedikit sebanyak memberi impact jugak dalam konflik mertua vs menantu ni. Biras bawak mulut pun boleh jadi punca hubungan mertua & menantu tak ok jugak. Ada biras yang jeles bila mak mertua lebih sayang menantu lagi satu than dia. Macam-macam kan? Duniawi ni memang penuh dengan drama la. Hubungan aku dengan biras aku pun ok. Maybe sebab kita sama-sama orang luar, bukan orang utara boleh lah sekepala. Part ni pun Alhamdulillah….

Pokoknya sebagai menantu kenalah balance janganlah sampai boleh mengecikkan hati mertua. Kalo dia terluka or kecik hati berdosa tau. Hubungan mak & anak lelaki memang tak akan putus even dah ada isteri. Tak kemana pun perginya suami kita tu. Mengalah lah sekejap sementara ada. Asalkan suami adil dan pandai ambil hati kita jugak. Alah bias tegal biasa. Lagipun bukan duduk serumah pun kan? Aku pun mengingatkan diri aku jugak as Menantu. Kalo menantu lelaki takde hal sangat.

Ha citer pasal menantu dan mertua duk serumah ni. Ni 1 lagi benda yang boleh dikatakan bahaya jugak. Even macam mana baik pun hubungan antara mertua dan menantu adalah lebih baik jangan duduk serumah. Melainkanlah kalo mertua kita dah tak larat dan takde siapa nak jaga. Tapi kalo saje suka-suka nak duduk serumah tak payah lah kot. Nanti akan banyak hati yang terluka. Kalo tak mertua, menantu yang terluka. Susah kan. Nanti kesian suami tersepit antara sayang isteri dan kasih kat mak. So, better is jangan duduk serumah untuk mengelakkan ada yang terluka. Huhuh..

So, the conclusion is hormati lah mertua kita seperti mana kita hormat pada mak & ayah kita. ceh...ceh...ceh...husband yang paling memainkan peranan yang sangat besar dalam rumah tangga dan berusaha untuk menangani konflik antara mertua dan menantu. Tak sepatutnya ada konflik sebab mak tetap mak, isteri tetap isteri. Mestilah fair n square. 

Ok sampai sini je la kisah Mertua vs Menantu. Takde lagi dah....Kalo ada sesape yang sudi  untuk berkongsi, sudi-sudikan lah....


No comments:

Post a Comment